عزت و عظمت امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا است

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

دومین یادواره 1000 شهید دانشگاه افسری امام علی(ع)

 

 

 پایگاه صاعقه:: دومین یادواره یک هزار شهید دانش آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

 

به گزارش  پایگاه صاعقهبه نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این مراسم با تاکید بر این نکته که «شهادت یک مفهوم عمیق و بی بدیل در ادبیات اسلامی است؛ گفت: اگر فرهنگ شهادت که برگرفته از فرهنگ عاشورا است نبود، امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت فرهنگ عاشورا بوده است، افزود: کسی که این فرهنگ را زنده کرد، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود. ایشان با رهبری بی نظیر خود اسلام ناب و اصیل را در عصر حاضر احیاء کرد و آموزه های تعالی بخش آن را بازخوانی و بازیابی نمود که یکی از مهمترین این مفاهیم، فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین گفت: در زمانی که دشمن متجاوز چشم طمع به ایران اسلامی دوخته بود، شهدا مردانه در برابر دشمن ایستادند و با نثار خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند. شهدا با بصیرت و عشق به ولایت آگاهانه در مسیر جهاد و دفاع از کشور و نظام اسلامی حرکت نموده و جان خود را برای حفظ دین و کیان میهن عاشقانه فدا کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل دانشگاه افسری امام علی (ع) در دوران دفاع مقدس گفت: این دانشگاه به دلیل تربیت اسلامی دانشجویان خود که در آن زمان فیضیه ارتش نیز نامیده می شد، جوانان برومندی را پرورش داد که عاشقانه و عالمانه در مسیر دفاع از کشورمان پا در میدان جهاد گذاشته و از همان نخستین روزهای جنگ تحمیلی با تدبیر و فرماندهی شهید نامجوی به عنوان اولین و آماده ترین مرکز نظامی به منطقه عملیاتی خوزستان اعزام شده و حماسه های بی نظیری خلق کردند.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین گفت: امروز در عرصه بین المللی موقعیت ممتاز و اثرگذار جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، تحکیم، تثبیت و اعتلا یافته است و در مقابل سیاست های دشمن در منطقه با ناکامی و شکست مواجه شده است.

وی افزود: یکی از نمونه های شکست سیاست های استکباری دشمن پس از سالها نبرد دیپلماسی، تبیین و تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران و حقانیت ما در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای بود که با تدابیر رهبر معظم انقلاب، مقاومت ملت غیور ایران اسلامی و تلاش خستگی ناپذیر جهادگران عرصه دیپلماسی کشورمان تحقق یافت و دشمن که سالها برای دستیابی به اهداف استکباری خود به ایران هراسی متوسل شده بود، خلع سلاح شده و با تصمیم به رفع تحریم های ظالمانه مجبور شد حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه تصریح کرد: عزت و عظمت ملت ایران بیش از هر عاملی مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است و امروز وظیفه ما ادامه راه شهدا و استقامت در برابر زیاده خواهی دشمنان و پایداری در مسیر اعتلای نظام اسلامی با تبعیت محض از مقام عظمای ولایت است.

 گفتنی است، در ادامه این مراسم ضمن سخنرانی امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش و تجلیل از تعدادی از خانواده های معظم شهدا، برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی از جمله، خاطره گویی امیر سرتیپ دوم بازنشسته غلامحسین دربندی در خصوص حماسه شهید سرتیپ ایرج نصرت زاد، اجرای سرود «وارثان شهدا» توسط دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع)، اجرای مداحی و تواشیح و پخش کلیپ ها و نماهنگ های حماسی و ... برگزار شد و در پایان مراسم نیز نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت اقامه گردید.

مقاومت ملت موجب شکست دشمن در جنگ سیاسی ۱۲ ساله شد
شکست دیپلماسی دشمن در مذاکرات هسته‌ای با تدابیر مقام معظم رهبری

ملت ایران امروز از عزت و عظمتی بی‌بدیل برخوردار است

پیروزی دیپلماتیک ایران در نبرد هسته‌ای مرهون فرهنگ شهیدان است

 آل هاشم: عزت امروز ملت مرهون فداکاری شهداست

ایران با۱۲سال نبرد دیپلماتیک، موفق به دستیابی به انرژی هسته‌ای شد

شکست دیپلماسی دشمن در مذاکرات هسته‌ای با تدابیر مقام معظم رهبری


این صفحه را به اشتراک بگذارید